onsdag 7 november 2012

Friends - antimobbningsprogram eller varumärke?

 Friends heter en organisation som jag tänker granska lite närmare i flera blogginlgg här.
Som en liten inledning ser ni hur Friends vänder sig till näringslivet för att få stöd. man frågar sig sedan för vad. Mer om detta i senare inlägg.


Som Stödföretag är ni med och finansierar Friends arbete för trygga och glada barn. Ert stöd gör skillnad i klassrummen, på skolgården, på träningen och på nätet. Friends styrka är att vi finns där barn finns och nu kan ert företag vara med.
Friends har tre olika nivåer på stödföretagspaket.
Här är ett exempel, Friends Vän (15 000 kr):

  • Diplom, både tryckt och digitalt
  • Friends banner till ditt företags webbsida och en e-postsignatur
  • Digitalt nyhetsbrev 6 ggr/år
  • Friends Magazine 2 ggr/år (5 ex)
  • Ett USB-minne med Friends alla reklamfilmer (1 ex)
  • Friends Presentpaket: iPhoneskal, strumpor och ”HEJ”-pins (5 ex av varje)
  • Friends Nätverksträff (2 platser)
  • Specialerbjudande på utvalda event på Friends Arena
Specialerbjudande på utvalda event på Friends Arena. Aktuella erbjudanden t.ex. rabatter eller förtur till de utvalda evenemangen uppdateras löpande på friends.se/friends-arena

1 kommentar:

  1. Under femton år jobbade som lärare, mest på höstadiet/gymnasieskolan och såg mobbning i varje klass, under alla år. Jag informerade skolledning och mina kolleger, tog parti för de mobbade, talade också med mobbarna. Mina fd kolleger tyckte var hemskt men gjorde inget, skolledningen inte heller. Till slut mobbades också jag och sa upp mig. Mobbning förstår mångas liv, tar också en hel del. Men bortförklaringar finns...

    SvaraRadera